Lylyn Viestivarikon ja Lylyn Viestivarikon radiokerhon perinnepäivä

Lylyn Viestivarikon ja sen perinteitä ylläpitävän Lylyn Viestivarikon radiokerhon yhteistä perinnepäivää vietetään lauantaina 22.10.2022.

la 22.10. - la 22.10.2022

Lylyn Viestimuseo, Varikontie 250, JUUPAJOKI

Katso sijainti kartalta

Lylyn Viestivarikon ja Lylyn Viestivarikon Radiokerhon yhteistä perinnepäivää vietetään Lylyn Viestimuseolla lauantaina 22.10.2022 kello 10-14. Radiokerho aktivoi kerho- ja museoaseman kutsulla OI3V päivän aikana. Työskentely tapahtuu pääosin 3,5 MHz:n (80 metriä) ja 7 MHz:n (40 metriä) radioamatööritaajuuksilla ja liikennöiden joko puheella (LSB/USB) tai sähkötyksellä (CW).

Koronatilanteesta johtuen muutokset tapahtuman toteutuksessa voivat olla mahdollisia, jolloin saatetaan joutua pysyttelemään kotona (stay home) ja työskentelemään kotiasemilta. Normaaliin toimintaan palataan aina tilanteen salliessa.

Juupajoen Reserviläiset ry. / Lylyn Viestivarikon Radiokerho

Lylyn Viestivarikon Radiokerhon, OI3V, syntyjuuret ulottuvat SotilasRadioHarrastelijatoimintaan (SRH), jota Lylyn Viestivarikolla (LyVV) ja sen SRH-asemalla harrastettiin SRH-verkon lopettamiseen asti 1950-luvun puolivälissä. Alunpitäen SRH-toiminta oli varuskuntien välistä radioliikennettä – lähinnä sähkötyksellä, ja sen tarkoitus oli kehittää varusmiesten ja kouluttajien radioliikennöintitaitoja. Nykyinen radiokerho on perustettu uudelleen vuonna 2000 Puolustusvoimien silloisen Lylyn Viestivarikon henkilöstön voimin. Lylyn Viestivarikon lakkautuksen yhteydessä ja vuodesta 2008 alkaen radiokerho on jatkanut toimintaansa viestijaoksena Juupajoen Reserviläisten alaisuudessa. Lisätietoja osoitteessa https://groups.io/g/oi3v/wiki/.